Παρακάτω και σε μορφή video μπορείτε να δείτε με χρολογική σείρα τις Δραστηριότητες


- Εκδηλώσεις των μαθητών μας. Σχολική χρονιά 2018 -2019

  • Η χορωδία 05/02/2019 του σχολείου σε διδακτική επίσκεψη στο Μέγαρο Μουσικής Θεσ/κης για το πρόγραμμά "Ορφέας στον Αδη".

    Επίσκεψη στο Μέγαρο Μουσικής 05/02/2019

    Με την καθηγήτρια μουσικής Καραβασίλη Ζωή και συνοδό την Μυλωνά Ευτέρπή

  • To πρόγραμμα <<Λέσχη ανάγνωσης Μαθηματικής Λογοτεχνίας>>

εντάσσεται στη θεματολογία πολιτιστικών θεμάτων, ειδικότερα

για την προώθηση της φιλαναγνωσίας και αξιοποίησης της σχολικής βιβλιοθήκης . Συντονίστρια : Βασιλική Ασλανίδου.

Φέτος το πρόγραμμα δραστηριοποιήθηκε σε 3 άξονες.

Ο 1ος αφορά την ανάγνωση και ανάλυση-σχολιασμό του βιβλίου

Μαθηματικής Λογοτεχνίας <<Αχμές, ο γιος του φεγγαριού>> του Τεύκρου

Μιχαηλίδη.

   Αφορμή της συγγραφής του βιβλίου αποτελεί ένας πάπυρος, θαμμένος σ’ έναν τάφο στο Λούξορ, τις αρχαίες Θήβες- ονομαζόμενος σήμερα

Μαθηματικός πάπυρος του Ριντ, από τον συλλέκτη που τον αγόρασε –

το πρώτο ενυπόγραφο μαθηματικό κείμενο στην ιστορία της ανθρωπότητας. Περιέχει 84 λυμένα προβλήματα και κάποια ιστορικά σχόλια συνοψίζοντας τις μαθηματικές γνώσεις των Αιγυπτίων γύρω στο 1700-1500 π.Χ. Τα 2/3 αυτού εκτίθενται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο.

     Συγγραφέας του ο Αχμές που έγινε οδηγός μας σε μια περιήγηση

στη χώρα των Φαραώ και των ανθρώπων που έχτισαν τις πυραμίδες.

   Μέσα από τη ζωή του γνωρίσαμε τον τρόπο διδασκαλίας ,της γραφής και ανάγνωσης, τα σημειωματάρια της εποχής, το σύστημα αρίθμησης, τον τρόπο υπολογισμού πράξεων, της μέτρησης μήκους, εμβαδών ευθυγράμμων τμημάτων, υπολογισμού εμβαδού κύκλου με προσέγγιση ,

πως μετρούσαν το χρόνο , πως έλυναν προβλήματα ισοτιμίας και μερισμού χρησιμοποιώντας τη μέθοδο του <<βολικού αριθμού>>.   Γνωρίσαμε τους προβληματισμούς του για το λόγο κατασκευής των

πυραμίδων, για την εύρεση του ύψους τους αλλά και για τα όρια της γνώσης καθώς και την αγωνία του να γνωρίσει το άπιαστο, το απρόσιτο, αυτό που οι επόμενες γενιές αποκάλεσαν άπειρο.

Συμμεριζόμενοι τη φαντασία του συγγραφέα του βιβλίου , κάναμε κι εμείς υποθέσεις, καταγράψαμε συναισθήματα, συγκρίναμε αντιλήψεις,

πολιτισμούς, οραματιστήκαμε μια ιδανική σύγχρονη κοινωνία,

αναζητήσαμε την ιστορική εξέλιξη μαθηματικών εννοιών και οι εργασίες μας ενυπόγραφες θα συνοδεύουν το βιβλίο στη βιβλιοθήκη σε μορφή εντύπου και dvd.

Ο 2ος άξονας αφορά τη δημιουργία και κατασκευή επιτραπέζιων

παιχνιδιών. Η δημιουργία είναι εμπνευσμένη από το κόσκινο του

Ερατοσθένη και το βιβλίο <<Καταραμένα Μαθηματικά>> που μελετήσαμε

την προηγούμενη χρονιά. Η κατασκευή έγινε στο εργαστήριο της

Τεχνολογίας με την επιμέλεια της κ. Χριστίνας Μαρκίδου από όλους

τους μαθητές της Β΄Γυμνασίου.

Εδώ εδράζεται και η διαθεματική σύνθεση Μαθηματικών και

Πληροφορικής όπου η κ. Παπαδοπούλου βοήθησε να δημιουργηθεί ένα

σύγχρονο κόσκινο του Ερατοσθένη αξιοποιώντας την Τεχνολογία. Η

εύρεση των περίφημων πρώτων αριθμών έγινε αφορμή να

δημιουργήσουμε πρόγραμμα στον υπολογιστή στο οποίο δίνοντας έναν

αριθμό αποφαίνεται αν είναι πρώτος ή σύνθετος.

Ο 3ος άξονας είναι μία προσπάθεια ανάδειξης του πλούτου της

σχολικής βιβλιοθήκης με την ανάρτηση φιλοσοφικών στοχασμών ,

αποσπασμάτων λογοτεχνικών κειμένων , ποίησης και έργων τέχνης

στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.  Συγκεκριμένα έχουμε δημιουργήσει

μία ομάδα ,omada_fi (φ-λόγος αρμονίας ή χρυσή τομή) στο instagram,

και μας διαβάζουν και σχολιάζουν τα άτομα που μας ακολουθούν.

   Εντάσσεται σε ένα κίνημα φιλαναγνωσίας δημιουργώντας προκλήσεις και προσκλήσεις γι΄αυτή την εμπειρία του διαβάσματος ενός βιβλίου που ομορφαίνει, συντροφεύει και πολλαπλασιάζει τη ζωή μας.

   Σας προσκαλούμε όλους σ’ αυτό το διάλογο.

 

Πρόσθετες πληροφορίες